La taronja és una de les meves fruites preferides. Tenc la fortuna de poder-ne gaudir de casa i es nota molt la diferència amb les que trobes a les grans superfícies. Sort de la taronja, perquè durant l’hivern el món de la fruita és ben magre. L’altre dia anàrem a collir-ne a casa del meu tio i el mandariner anava carregat.
Em feien llàstima les que ja havien caigut a terra perquè m’encanten, tan pel seu aroma com pel gust particular que tenen i que les distingeix de les demés. Per aprofitar-les (les de l’arbre, no les del terra), vaig pensar amb aquest licor que coneixia de fa temps. Em feia ganes publicar la recepta al blog. És molt fàcil de fer i amb poca quantitat en tens prou per a unes quantes botelles. Qui es pot resistir a una copeta casolana o a emprar-lo en multitud de postres? Provau de fer-lo, de veres, ja veureu com el resultat vos deixa satisfets.
Ingredients
8-10 mandarines grosses
1 l d’alcohol (etanol) de 96º de grau alimentari (no de farmàcia).
1 i 1/4 kg sucre
1 i 1/4 l aigua
Netejam les mandarines i les eixugam. Les pelam i reservam les peladures en un pot de vidre que poguem tapar. Abocam l’alcohol en el pot juntament amb les peladures i ho deixam macerar tapat durant 12 dies aproximadament. Passat aquest temps, fonem el sucre en l’aigua. En un altre recipent colam l’extracte resultant de la maceració i ho mesclam amb l’almíbar. I ja ho tendrem llest per embotellar.
No poseu en cap moment la maceració en un recipient de plàstic perquè l’alcohol absorbeix ràpidament les olors i es malmetria el sabor del licor. De la mateixa manera, procurau que tots els recipients i les botelles estiguin ben nets.
olé Caterina! som fan de taulaposada!!
un dubte: l’alcohol de 96º d’on el treus? ho dic perqué s’ha d’anar alerta, n’hi ha de diferents qualitats i segons quines duen aditius xunguillos…
M'agradaM'agrada
Pere, primer de tot moltes gràcies per ser seguidor del blog. Pel que fa a l’alcohol, me’l va donar mon pare, que fa palo casolà. Ara no et sé dir d’on el treu ell però li ho demanaré. De totes maneres no em fa passar pena el que ell m’ha donat perquè fa anys que en fa i sé cert que el compra de bona qualitat. Et diré coses. Gràcies per la teva apreciació
M'agradaM'agrada
ok! ;o) devers Llubí hi ha bona tradició de destil·lats, així que tampoc pas pena pel que has fet tu, però no fos cosa que qualcú fes la recepta amb alcohol 96º comprat a una farmàcia o al mercadona… ha de ser alcohol (etanol) 96º de grau alimentari.
Seguidor i difusor del blog! Trob que està molt bé!! Segueix així! en volem més!!
Salut! :o)
M'agradaM'agrada
Escriuré el teu comentari als ingredients per a què serveixi a qui sigui. No, mon pare no el compra a cap dels dos llocs que tu dius
M'agradaM'agrada
🙂 així m’agrada!
M'agradaM'agrada
🙂 així m’agrada! hehehe
M'agradaM'agrada